נוער וילדים

אמרה ידועה בהקשר ספורט ואוכלוסייה צעירה היא ש"ספורט בונה אופי". יכול מאוד מטעה משום שספורט אינו בונה אופי, אלא חושף אותו בצורה ישירה. בשביל שספורט "יבנה אופי", התהליך של הספורטאי\ת הצעיר\ה צריך להיות מכוון ומדויק, והרבה פעמים כאשר הוא אינו כך, אנחנו מגלים משקעים אישיותיים מהספורט בשלבים מאוחרים יותר בהתבגרות.

כפי שיש גילאים קירטיים לרכישת שפה, מיומנות מוטורית או התמחות בכלי נגינה, יש שלבים קריטיים בחיים לרכישת מיומנויות פסיכולוגיות כגון ויסות רגשי, חוסן מנטאלי או התמודדות עם לחצים ומשברים. החינוך הפסיכולוגי שמקבל הילד הוא חיוני לתפקוד שלו כספורטאי מתפתח, נער מתבגר, ספורטאי הישגי ואדם ברמת תפקוד גבוהה.

תהליך העבודה עם הילד כולל:

     1. אבחון ראשוני הכולל פגישות עם הילד/ה \ נער/ה, ההורים, המאמנים ותצפיות בשטח, במטרה לדייק את הצרכים והיכולות המנטאליים שלהם.

  1. בניית תוכנית מותאמת אישית המבוססת על האבחון, המכוונת להביא את הספורטאי לתוצאות אופטימליות בהתאם לשלב ההתפתחותי, המטרות והשלב התחרותי בו הוא נמצא הספורטאי\ת.

    3. עבודה רציפה במפגשים בקליניקה וסביבת האימונים הספציפית של הספורטאי\ת, שעיקרה הם א. ייעוץ והקניית ידע פסיכולוגי ב. רכישה ותרגול מיומנויות מנטאליות בסיסיות כגון ויסות רגשי, רוטינות

ביצוע, דיבור עצמי והצבת מטרות לצורך שיפור הביצוע והצלחת הספורטאי. ג. פרשנות החוויה הספורטיבית של הספורטאי\ת הצעיר\ה בצורה אדפטיבית ויעילה להתפתחות פסיכולוגית מכוונת מצויינות.

בתור נער שגדל בספורט, ובתור מאמן של ילדים ונוער בכל הגילאים, אני מאוד נהנה לעבוד עם האוכלוסיות הצעירות ומרגיש שיש לי חיבור טוב עם הנפשות העדינות האלו (לעיתים טוב יותר מאשר עם מבוגרים)  וגם את היכולת להשפיע עליהם בכיוון חיובי. המטרה שלי בעבודה עם הספורטאי\ת הצעיר\ה היא לבנות אותו בראש ובראשונה כאדם בעל ביטחון ותחושת הישגיות והצלחה, וכספורטאי\ת הממצה את הפוטנציאל האתלטי שלו.